ŞEDINŢA CONSILIULUI CONSULTATIV 17.03.2008

 

 

 

SITUAŢIA ŞOMAJULUI 28.02.2009

Erau în evidenţă 10619 şomeri, rata şomajului fiind de 7,6% peste media naţională de 4,9%.

4359 femei, 6260 bărbaţi.

 

PREVIZIUNI BUGET 2009

Nivel foarte redus, cu două cauze principale:

-         creşterea mare a numărului şomerilor indemnizaţi (2,27 milioane ron plătite ca indemnizaţii in noimebrie 2008 faţă de 4,30 milioane ron în martie pentru februarie 2009) cu peste 89% mai mult !!!

-         reducerea contribuţiei angajatorilor începând cu 1 decembrie de la 1% la 0.5% (reducere cu o trime a veniturilor)

Cele mai afectate:

-         cursurile ;

-         subvenţiile pentru angajarea de persoane facând parte din grupuri dezavantajate

-         cheltuielile de funcţionare

 

 

Proiectul „Telework”

-         a început prima activitate majoră : sondarea situaţiei şomerilor din mediul rural, tineri sub 35 de ani, indemnizaţi, cu cel puţin şcoală profesională.

-         Este în faza de pregătire studiul pe angajatori (în fiecare judeţ 200 angajatori din care maxim 50 intreprinderi mari, diferenţa până la 150 imm-uri şi 50 de microintreprinderi – sub 10 salariaţi)

-         În paralel s-a solicitat autorităţilor judeţene să identifice în cooperare cu autorităţile locale spaţii corespunzătoare pentru înfiinţarea telecentrelor.

-         S-au realizat două modele de pliante câte unul pentru fiecare categorie de clienţi , modelele au fost trimise la AMPOSDRU pentru aprobare potrivit Manualului de Identitate vizuală;

-         În perioada 31martie 2008- 4 aprilie 2009 se va desfăşura o vizită de studiu în Italia unde vor fi vizitate şi analizate 3 telecentre din Lombardia si unul din Grenoble (Fr)

-         Partenerii din Italia au finalizat aplicaţia informatică în care vor fi introduse datele din chestionare, astfel încât echipa de proeict din Ro va introduce datele, italienii urmând să realizeze doar analiza datelor.

Probleme:

-         lipsa prefinanţării

-         lipsa TVA

-         nu se primesc răspunsuri la nici un fel de adresă deşi există o adresă de e-mail oficială pentru aşa ceva posdru@fseromania.ro

-         lipsa clarităţii cu privire la modul de angajare a echipei de management şi a experţilor în cadrul proiectului ;

 

EXTERNALIZAREA SERVICIILOR IT

În baza unui contract semnat de conducerea ANOFM în decembrie 2008, serviciile informatice vor fi externalizate. Externalizarea va viza :

-         aplicaţiile (vor fi realizate de contractant)

-         hardware (echipamentele vor furnizate de către contractant)

-         comunicaţii

Noutăţi în noul sistem :

-         servicii de self service ;

-         portal de căutare a locurilor de muncă mia performant , inclusiv înrgistrare on-line

-         servicii on line ptr angajatori

-         call center pentru utilizatorii interni

Activităţi:

-         primele 6 luni consultanţă acordată pentru analiza proceselor şi a sistemului (în această fază toate propunerile se validează de către Comitetul Director numit prin ordin de preşedintele ANOFM ;

-         în aprilie se livrează noi servere de comuncaţii şi aplicaţie

-         în paralel se efectuează un inventar al tehnicii de calcul existente ;

-         în iulie va fi gata într-o primă forma raportul pregătit de echipa de consultanţă

-         în august va fi aprobat de către preşedintele ANOFM

-         începând cu 1 septembrie în 12 luni noul sistem (program va fi finalizat), cu aceeaşi dată urmând a fi livrate noile calculatoare, imprimante , etc

 

Noi proiecte cu finanţare FSE

AJOFM Harghita are în derulare ca beneficiar un proiect finanţat din FSE în valoare de 10.341.600 ron.

De asemenea mai suntem parteneri în 4 proiecte după cum urmează :

-         proiect de întărire a capacităţii instituţionale prin implementarea unui sistem de management al calităţii (beneficiar AJOFM BIHOR ) deja în faza de precontractare

-         proiect de întărire a capacităţii instituţionale prin implementarea de servicii de selfservice de generare, înrgistrare şi prelicrare a deconturilor aferente subvenţiilor (beneficiar AJOM COVASNA)

-         proiect de sprijinire a persoanelor cu handicap (nevăzători) prin includerea lor la programe de formare profesională (beneficiari AJOFM GALAŢI);

-         proiect de realizare a unei reţele de jobcluburi în judeţ la Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc şi Gheorgheni (beneficiar SC Veco-Rom SRL fost partener în proeictul cu finanţare Phare finalizat în 2008)

În baza dispoziţiilor conducerii ANOFM în 2009 până la 15 decembrie, AJOFM HARGHITA are obligaţia de a depune alte trei proiecte din care unul cu impact regional, două cu impact judeţean.

Unul dintre cele cu impact judeţean va viza sprijinirea romilor pentru integrarea lor socio-profesională.