SEDINŢA CONSILIULUI CONSULTATIV 06.07.2009
Parteneriat la proiectul FSE – „Ai o şansă! Ai Job Club-ul
tău!”
Finanţare: Fondul Social
European
Beneficiar: SC Vecorom SRL
Miercurea – Ciuc
Prtener: AJOFM Harghita
Data de demarare a
implementării: 01.07.2009
Durata implementării: 24
luni
Obiectiv: atragerea şi
menţinerea pe piaţa muncii a şomerilor tineri.
Valoarea proiectului: 1.817.980,00
lei
Situaţia şomajului
tinerilor din judeţul Harghita
Din statistica privind
şomajul din judeţul Harghita în anul 2009 rezultă că
şomerii cu vârste cuprinse între 16 şi 35 de ani reprezintă în
medie 38 % din numărul total de şomeri.
Şomerii
tineri se confruntă cu o serie de probleme în ceea ce priveşte
ocuparea pe piaţa muncii provenite din:
-
nivelul
studiilor pe care îl au, deseori fiind prea mic sau neavând studiile terminate
-
lipsa
calificării într-o meserie sau calificare în meserii fără
căutare pe piaţa muncii
-
lipsa
experienţei, în special la absolvenţi, motiv pentru care sunt deseori
refuzaţi de angajatori
-
dificultăţi
de implicare în viaţa civică şi cea socială în general
Obiectivul proiectului
Proiectul are ca obiectiv eliminarea acestor probleme şi
creşterea gradului de ocupare a tinerilor pe piaţa muncii prin
realizarea activităţilor de informare, consiliere şi mediere a
tinerilor şomeri în cadrul celor 3 Job Club-uri care se vor organiza în
trei localităţi din judeţ şi anume Miercurea – Ciuc,
Odorheiu Secuiesc şi Gheorgheni.
Job Club-urile sunt o măsură activă de ocupare adaptată
situaţiilor şi nevoilor individuale îmbunătăţind
adaptabilitatea forţei de muncă şi determină persoanele
participante la o atitudine activă şi pozitivă.
Grupul ţintă al proiectului îl reprezintă un număr de 400 de şomeri
tineri, care doresc să intre sau să reintre pe piaţa muncii.
Aceştia vor beneficia de serviciile de informare, consiliere şi de
mediere a muncii dar şi de acces la un website local pe care angajatorii
îşi vor putea înregistra ofertele locurilor de muncă vacante, iar
tinerii îşi vor înregistra CV-urile. Astfel şomerii vor cunoaşte
foarte bine oferta locurilor de muncă pe plan local şi angajatorii,
la rândul lor vor cunoaşte oferta resurselor umane, tot pe plan local. Adresarea
către grupul ţintă fiind făcută pe plan local, prin
implentarea proiectului se urmăreşte şi diminuarea fenomenului
de migraţie, oferind posibitatea
unei stabilităţi demografice.
Deoarece website-ul realizat pentru piaţa muncii din judeţ va
funcţiona şi după perioada de implementarea proiectului se
doreşte ca utilizatorii să capete deprinderi în a găsi mai
uşor un loc de muncă.
Rezultatele propuse sunt ca până la sfârşitul duratei de implementare a proiectului
din cei 400 de şomeri tineri înscrişi în Job Club-uri să fie
încdraţi în muncă cel puţin 50 şi 20 să urmeze un
program de formare profesională.
Echipa de implementare a
proiectului va fi formată din reprezentanţi ai solicitantului şi
ai partenerului – manager proiect, un asistent manager, un consilier juridic,
un responsabil financiar şi din experţi pe termen lung – consilieri
în orientarea carierei - care vor desfăşura şi coordona
activităţile din cadrul proiectului. Ocazional în funcţie de
cerinţe vor fi cooptaţi şi experţi pe termen scurt –
lectori, psihologi, etc.
Baza materială:
Pentru
buna desfăşurare a activităţilor Job Cluburilor locaţiile
vor fi alese central, în spaţii mari şi luminoase, în care să poată
fi efectuate simultan atât activităţi de informare, consiliere
şi mediere cât şi accesarea websitelui în condiţii optime.
Aceste locaţii vor putea fi utilizate şi pentru susţinerea din
punct de vedere a spaţiului şi a
unor miniburse, utile în consolidarea relaţiei potenţial
angajat –angajator.
Spaţiile
vor fi dotate cu mese (9), scaune (30), dulapuri (6), cuiere (3),
împărţite egal pentru cele 3 locaţii. Vom achiziţiona:
-2
copiatoare pentru locaţiile din Gheorghieni şi Odorheiu Secuiesc;
-3
multifuncţionale,3 telefaxuri, 3 calculatoare pentru participanţi
şi 3 calculatoare pentru echipa de implementare, câte unul pe
locaţie.
Site-ul
va fi deservit de un server,iar dotatarea calculatoarelor va fi completată
de un softwer SQL, softwer care permite definirea, prelucrarea şi
interogarea datelor persoanleor introduse în baza de date.
Pentru
clienţi se vor pune la dispoziţie şi materiale consumabile de birotică, utile
în desfăşurarea activităţilor.
Pentru
informare şi publicitate se vor folosi afişe, banare, clipuri video
şi audio atât în limba română cât şi maghiară, se vor
organiza periodic conferinţe de prese
şi prezentări pentru a face reclamă proiectului şi a
difuza rezultate. Pentru monitorizarea proiectului se vor folosi chestionare
şi rezultatele rapoatelor periodice de monitorizare întocmite atât de
managerul de proiect şi responsabilul financiar, cât şi de auditorul
extern.
DIRECTOR
COORDONATOR