Uniunea Europeană

Guvernul Romaniei

Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

AMPOSDRU

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

POS DRU

2007-2013

Instrumente Structurale

2007 – 2013

 

 

Guvernul Romaniei

Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale

OIRPOSDRU SV OLTENIA

Agenţia   Judeteana pentru Ocuparea Forţei De Muncă

Olt

                                                                                                     

Investeşte în oameni !

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritara: 5,,Promovarea masurilor active de Ocupare’’

Domeniul major de interventie: 5.1 ,,Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare”

Titlul Proiectului : ,,CAI DE FORMARE SI OCUPARE IN SECTORUL TURISMULUI ALTERNATIV - ALTER TOUR,,

Numarul de identificare al contractului: POSDRU/82/5.1/S/55302

Operator de date cu caracter personal nr.585/2008

 

 

      MATERIAL CONFERINŢĂ DE PRESĂ 22 februarie 2011

 

TURISMUL ALERNATIV, O ŞANSĂ OFERITĂ ŞOMERILOR

 

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea  Forţei de Muncă Harghita a demarat ca partener începând cu data de 01.06.2010 implementarea proiectului strategic şi multiregional   ,,Căi de formare şi ocupare în sectorul turismului alternativ - Alter Tour".

Proiectul în valoare totală de 20.771.484 lei este finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane şi se va derula pe o perioada de 3 ani.

Obiectivul general al proiectului este facilitarea şi creşterea accesului pe piaţa muncii a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, cu o situaţie dificilă din punct de vedere al statusului profesional, în domeniul turismului . 

Grupul ţintă în judeţul Harghita este constituit din cel puţin 375 de şomeri din care :

-         200 de şomeri tineri sub 25 de ani din care 50, şomeri de lungă durată ;

-         150 de şomeri între vârsta 25 – 45 de ani din care 25, şomeri de lungă durată ;

-    25 de şomeri in varsta de peste 45 ani ;

Serviciile gratuite oferite în cadrul proiectului,  sunt următoarele :

 a) informarea şi consilierea profesională;

 b) medierea muncii;

           c) formarea profesională;

           d) consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri.

Participanţii la programul de formare profesională care nu sunt şomeri indemnizaţi vor fi beneficiari de  asistenţă financiară în suma de 500 lei/luna.

Un număr de 15 persoane absolvente ale programelelor de formare profesională vor beneficia de transfer de bune practici şi expertiză prin participarea la vizitele de lucru organizate în Grecia.

În cadrul  activităţii de formare profesională, se vor furniza programe de  tip calificare în meseriile de :

-          administrator pensiune turistică ;

-          lucrător în agroturism ;

-          lucrător in pensiune ;

-         agent turism – ghid .

Cursurile vor incepe la mijlocul anului 2011 in lunile Iunie – Iulie.

Până în acest moment s-a desfăşurat promovarea proiectului în rândul solicitanţilor la vizele periodice şi s-a mediat un număr de 304 persoane . S-a început activitatea de informare şi consiliere profesională printr-un furnizor de ocupare privat. S-au desfăşurat şedinţe de consiliere ( individuală şi de grup ) în Miercurea Ciuc , Odorheiu Secuiesc , Gheorgheni şi Topliţa pentru un numrăr de 94 persoane din grupul ţintă.

 

Persoanele interesate, respectiv şomeri aflaţi în evidenta A.J.O.F.M  Harghita, dispuse să îşi desfăşoare activitatea într-un domeniu de activitate de perspectivă, pot solicita înscrierea la serviciile oferite în cadrul proiectului la sediul instituţiei din B-dul Fratiei , nr. 2, Miercurea Ciuc , precum şi la sediul agenţii locale şi punctelor de lucru situate în Odorheiu Secuiesc , Topliţa , Gheorgheni , Cristuru Secuiesc .

 

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la  tel. 0266-313423.

 

Director Executiv,

Tiberiu Pănescu