SEDINŢA CONSILIULUI CONSULTATIV 06.07.2009

 

Parteneriat la proiectul FSE – „Ai o şansă! Ai Job Club-ul tău!”

 

 

Finanţare: Fondul Social European

Beneficiar: SC Vecorom SRL Miercurea – Ciuc

Prtener: AJOFM Harghita

Data de demarare a implementării: 01.07.2009

Durata implementării: 24 luni

Obiectiv: atragerea şi menţinerea pe piaţa muncii a şomerilor tineri.

Valoarea proiectului: 1.817.980,00 lei

 

Situaţia şomajului tinerilor din judeţul Harghita

Din statistica privind şomajul din judeţul Harghita în anul 2009 rezultă că şomerii cu vârste cuprinse între 16 şi 35 de ani reprezintă în medie 38 % din numărul total de şomeri.

 

 

Şomerii tineri se confruntă cu o serie de probleme în ceea ce priveşte ocuparea pe piaţa muncii provenite din:

-          nivelul studiilor pe care îl au, deseori fiind prea mic sau neavând studiile terminate

-          lipsa calificării într-o meserie sau calificare în meserii fără căutare pe piaţa muncii

-          lipsa experienţei, în special la absolvenţi, motiv pentru care sunt deseori refuzaţi de angajatori

-          dificultăţi de implicare în viaţa civică şi cea socială în general

Obiectivul proiectului

Proiectul are ca obiectiv eliminarea acestor probleme şi creşterea gradului de ocupare a tinerilor pe piaţa muncii prin realizarea activităţilor de informare, consiliere şi mediere a tinerilor şomeri în cadrul celor 3 Job Club-uri care se vor organiza în trei localităţi din judeţ şi anume Miercurea – Ciuc, Odorheiu Secuiesc şi Gheorgheni.

Job Club-urile sunt o măsură activă de ocupare adaptată situaţiilor şi nevoilor individuale îmbunătăţind adaptabilitatea forţei de muncă şi determină persoanele participante la o atitudine activă şi pozitivă.

Grupul ţintă al proiectului îl reprezintă un număr de 400 de şomeri tineri, care doresc să intre sau să reintre pe piaţa muncii. Aceştia vor beneficia de serviciile de informare, consiliere şi de mediere a muncii dar şi de acces la un website local pe care angajatorii îşi vor putea înregistra ofertele locurilor de muncă vacante, iar tinerii îşi vor înregistra CV-urile. Astfel şomerii vor cunoaşte foarte bine oferta locurilor de muncă pe plan local şi angajatorii, la rândul lor vor cunoaşte oferta resurselor umane, tot pe plan local. Adresarea către grupul ţintă fiind făcută pe plan local, prin implentarea proiectului se urmăreşte şi diminuarea fenomenului de migraţie, oferind  posibitatea unei stabilităţi demografice.

Deoarece website-ul realizat pentru piaţa muncii din judeţ va funcţiona şi după perioada de implementarea proiectului se doreşte ca utilizatorii să capete deprinderi în a găsi mai uşor un loc de muncă.

Rezultatele propuse sunt ca până la sfârşitul duratei de implementare a proiectului din cei 400 de şomeri tineri înscrişi în Job Club-uri să fie încdraţi în muncă cel puţin 50 şi 20 să urmeze un program de formare profesională.

Echipa de implementare a proiectului va fi formată din reprezentanţi ai solicitantului şi ai partenerului – manager proiect, un asistent manager, un consilier juridic, un responsabil financiar şi din experţi pe termen lung – consilieri în orientarea carierei - care vor desfăşura şi coordona activităţile din cadrul proiectului. Ocazional în funcţie de cerinţe vor fi cooptaţi şi experţi pe termen scurt – lectori, psihologi, etc.

Baza materială:

Pentru buna desfăşurare a activităţilor Job Cluburilor locaţiile vor fi alese central, în spaţii mari şi luminoase, în care să poată fi efectuate simultan atât activităţi de informare, consiliere şi mediere cât şi accesarea websitelui în condiţii optime. Aceste locaţii vor putea fi utilizate şi pentru susţinerea din punct de vedere a spaţiului şi a  unor miniburse, utile în consolidarea relaţiei potenţial angajat –angajator.

Spaţiile vor fi dotate cu mese (9), scaune (30), dulapuri (6), cuiere (3), împărţite egal pentru cele 3 locaţii. Vom achiziţiona:

-2 copiatoare pentru locaţiile din Gheorghieni şi Odorheiu Secuiesc;

-3 multifuncţionale,3 telefaxuri, 3 calculatoare pentru participanţi şi 3 calculatoare pentru echipa de implementare, câte unul pe locaţie.

Site-ul va fi deservit de un server,iar dotatarea calculatoarelor va fi completată de un softwer SQL, softwer care permite definirea, prelucrarea şi interogarea datelor persoanleor introduse în baza de date.

Pentru clienţi se vor pune la dispoziţie şi  materiale consumabile de birotică, utile în desfăşurarea activităţilor.

Pentru informare şi publicitate se vor folosi afişe, banare, clipuri video şi audio atât în limba română cât şi maghiară, se vor organiza periodic conferinţe de prese  şi prezentări pentru a face reclamă proiectului şi a difuza rezultate. Pentru monitorizarea proiectului se vor folosi chestionare şi rezultatele rapoatelor periodice de monitorizare întocmite atât de managerul de proiect şi responsabilul financiar, cât şi de auditorul extern.

 

 

 

DIRECTOR COORDONATOR                          

 

                                                          Tiberiu PĂNESCU