CAPITOLUL
IV – CLAUZE CONTRACTUALE
nr. ____________
data _________________
1.Preambul
În temeiul OUG nr.34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de
servicii, cu modificările şi completările ulterioare, s-a
încheiat prezentul contract de prestare de servicii, între:
Autoritatea
contractantă AGENŢIA
JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ HARGHITA cu
sediul în Mun. Miercurea Ciuc ,B-dul Frăției , nr.2 tel. 0266313423,
fax 0266313423, Cod fiscal 11344042 , cont nr. RO70TREZ35129800456XXXXX, deschis
la Trezoreria Mun. Miercurea Ciuc, reprezentată prin PĂNESCU TIBERIU, în calitate de ACHIZITOR,
şi
_________________________, înscrisă în
Registrul Asociațiilor și fundațiilor cu sediul în______________________,
telefon/fax ______________ , codul fiscal _____________, cont Banca _________________________________________
, reprezentata prin ______________________
având funcţia de ______________________ , în calitate
de FURNIZOR, a intervenit
prezentul contract.
2.Definiţii
2.1 - În prezentul contract
următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a. contract –prezentul
contract şi toate anexele sale;
b. achizitor şi furnizor - părţile contractante, aşa cum sunt acestea
numite în prezentul contract;
c. preţul contractului - preţul plătibil furnizorului de către
achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi
corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d. produse -
echipamentele, maşinile, utilajele, orice alte bunuri, cuprinse în
anexa/anexele la prezentul contract, pe care furnizorul se obligă, prin
contract, să le furnizeze achizitorului;
e. servicii - activităţile a căror prestare face obiectul
contractului şi orice alte asemenea obligaţii care revin furnizorului
prin contract;
e. origine - locul unde produsele au fost
realizate, fabricate. Produsele sunt fabricate atunci când prin procesul de
fabricare, prelucrare sau asamblare majoră şi esenţială a
componentelor rezultă un produs nou, recunoscut comercial, care este
diferit, prin caracteristicile sale de bază, prin scop sau prin utilitate,
de componentele sale. Originea produselor şi serviciilor poate fi
distinctă de naţionalitatea furnizorului;
f. destinaţie finală -
locul unde furnizorul are obligaţia de a furniza serviciile;
g. termenii comerciali de
livrare vor fi interpretaţi conform INCOTERMS 2000 – Camera
Internaţională de Comerţ (CIC);
h. forţa majoră -
reprezintă o împrejurare de origine externă, cu caracter
extraordinar, absolut imprevizibilă şi inevitabilă, care se
află în afara controlului oricărei părţi, care nu se
datorează greşelii sau vinei acestora, şi care face imposibilă
executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate
asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii
sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a
unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci
enunţiativă. Nu este considerat forţă
majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea
o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea
obligaţiilor uneia din părţi;
i. zi - zi
calendaristică; an - 365 de
zile.
3.Interpretare
3.1.- În
prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la
forma singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest
lucru este permis de context.
3.2.- Termenul
"zi" ori "zile" sau orice referire la zile reprezintă
zile calendaristice dacă nu se specifică în mod diferit.
4.Obiectul principal al contractului
4.1- Furnizorul se obligă să presteze
Serviciul de asigurarea a
serviciilor de catering – instruiri cu utilizatorii CPV – 55520000 - 4 in cadrul Proiectului “Prelucrare informatică a subvenţiilor angajatorilor (PISA)”,
cu numărul de identificare POSDRU/42/4.1/G/19332, conform caietului de sarcini şi propunerii
tehnice, anexă la contract, în conformitate cu dispoziţiile legale
4.2- Achizitorul se obligă să
plătească preţul convenit în prezentul contract pentru serviciile
prestate de Furnizor, mentionate in anexa la prezentul contract.
5.Preţul contractului si modalitati de plata
5.1.- Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului,
respectiv preţul serviciilor de mobilizare/lobby pentru agenţii economici – cod CPV
98300000-6 prestate, plătibil furnizorului de către achizitor, este
de _______ lei, din care pretul fara TVA conform ofertei este de ______
lei, iar T.V.A. este ______ lei.
5.3.- Plata se
va realiza în contul Furnizorului nr. _______________________________ deschis la Banca
Transilvania Miercurea Ciuc , în termen de 30 zile de la data finalizării
prestării serviciilor, pe baza facturii emise de furnizor.
Mi6.Durata contractului2
6.1. Durata prezentului contract este de cel mult 45 zile,
adică de la 01.06.2011 pana la 30.06.2011.
6.2. Prezentul contract intră în vigoare la data de 01.06.2011
7.Documentele contractului
7.1.- Documentele
contractului sunt:
a) Acte
adiţionale, in cazul incheierii acestora de catre partile contractente;
b) Propunerea tehnică şi
propunerea financiară;
8. Obligaţiile principale ale
Furnizorului
8.1.- Furnizorul se obligă să:
Furnizorul se obligă
să sa presteze serviciile la standardele şi/sau
performanţele prezentate în propunerea tehnica, anexa la contract.
8.2- Furnizorul se obligă să presteze
serviciile în conformitate cu graficul de prestare prezentat în propunerea
tehnica.
8.3 - Furnizorul se obligă să
despăgubească achizitorul împotriva oricăror:
i) reclamaţii
şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor
drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci
înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau
utilajele folosite pentru sau în legatură cu serviciile
achiziţionate, şi
ii) daune-interese, costuri, taxe şi
cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în
care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de
sarcini întocmit de către achizitor.
8.4 Serviciile
se vor presta în locatiile indicate de
achizitor/beneficiar, potrivit documentatiei pentru ofertanti, toate costurile aferente
prestării serviciului fiind suportate de furnizor.
8.6.
Furnizorul asigura prestarea serviciilor, pe durata contractului
prevazuta la Art.6.1.
8.7. Furnizorul va transmite achizitorului
documentele care sunt rezultatul şi dovada prestării serviciilor contractate.
8.8.
Furnizorul se obliga sa păstreze confidenţialitatea
informaţiilor transmise de către Achizitor.
8.9. Certificarea de către achizitor a
faptului că serviciile au fost prestate se face după recepţia
rezultatelor şi documentelor finale produse în cadrul serviciului, prin
semnarea de primire şi certificarea de către reprezentantul autorizat
al acestuia, pe documentele emise de către furnizor.
9.Obligaţiile principale ale
achizitorului
9.1.- Achizitorul se obliga sa receptioneze, serviciile prestate în termenul convenit.
9.2.- Achizitorul
se obligă să plătească preţul către Furnizor
conform art. 5 din contract.
9.3.- Achizitorul se obligă să
pună la dispoziţia prestatorului orice facilităţi
şi/sau informaţii pe care le deţine şi pe care furnizorul le-a
solicitat ca precondiţii în propunerea tehnică şi pe care le
consideră necesare îndeplinirii contractului.
10. Penalităţi pentru întârziere
10.1.- În cazul în care Furnizorul,
din culpa sa exclusivă nu reuşeşte să îşi execute
obligaţiile asumate în contract sau le execută în mod
necorespunzator, achizitorul va deduce din preţul contractului ca
penalităţi 0,1% pe zi din valoarea contractului pentru fiecare zi de
întârziere.
10.2.- În cazul în care achizitorul, din culpa
sa, nu onorează facturile în termen de 45 de zile de la expirarea
perioadei convenite, atunci acesta va fi obligat la plata unei
penalităţi de 0,1% pe zi din valoarea plăţii neefectuate
pentru fiecare zi de întârziere.
11.
Alte
responsabilităţi ale Furnizorului
11.1.
(1)Furnizorul are
obligaţia de a executa serviciile prevăzute în contract, cu
profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi
în conformitate cu oferta (propunerea sa tehnică şi financiară)
depusă.
(2)Furnizorul se
obligă să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele
umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte
asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi
pentru contract în măsura, în care necesitatea asigurării acestora
este prevăzută în oferta depusă, în vederea indeplinirii
obligaţiilor contractuale.
11.2.- Furnizorul este pe deplin responsabil
pentru execuţia contractului de servicii, în conformitate cu termenul de
prestare convenit. Totodată, este răspunzător atât de
siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare
utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata
contractului.
11.3.- Furnizorul se obligă:
a. să nu
încheie alte contracte similare şi să nu accepte reprezentarea altor operatori
în vederea promovării acestora;
b. să nu
desfăşoare alte activităţi decât cele stipulate în
prezentul contract în numele achizitorului sau pentru acesta;
c. să
promoveze proiectul PISA, modalitatea de finanţare prin POSDRU,
obiectivele şi rezultatele acestuia, în scopul utilizării acestei
aplicaţii de către angajatorii, beneficiari sau potenţiali
beneficiari ai subvenţiilor
d. să nu
dezvăluie informaţii confidenţiale privind activitatea sau
rezultatele activităţii achizitorului, către terţe
persoană fizică sau juridică. Prin sintagma „informaţii
confidenţiale” se înţelege orice informaţie de natură
tehnică, care rezidă din construcţia şi realizarea platformei
informatice şi care nu a fost făcută publică de către achizitor
e. să
furnizeze achizitorului materialele ce au fost create în cadrul serviciilor în
versiune originală, acestea urmând a însoţi raportul tehnic al
derulării serviciului şi cel financiar
12. Recepţie, inspecţii şi verificări
12.1.- Achizitorul are dreptul de a verifica şi/sau testa modul de
prestare a serviciului, pentru a stabili conformitatea lor cu legislaţia
în vigoare si cu prevederile din propunerea tehnică şi din caietul de
sarcini.
12.2 - Dacă vreunul din serviciile inspectate sau
testate nu corespunde cu prevederile din
propunerea tehnică şi din caietul de sarcini, achizitorul
are dreptul să îl respingă, iar furnizorul fără a modifica
preţul contractului are obligaţia :
a)
de a presta serviciile refuzate la calitatea solicitată; sau
b)
de a face toate modificările necesare pentru ca serviciul prestat să
corespundă prevederilor din propunerea
tehnică şi din caietul de sarcini.
12.3.-
Verificările vor fi efectuate de către persoanele împuternicite de Achizitor în acest sens, în
conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul va notifica, în
scris, prestatorului identitatea reprezentanţilor săi
împuterniciţi pentru acest scop.
12.4- Dreptul achizitorului de a verifica şi/sau testa modul
de prestare a serviciilor şi, dacă este necesar, de a le respinge nu
va fi limitat sau amânat datorită faptului că acestea au fost
inspectate şi testate de furnizor, cu sau fără participarea unui
reprezentant al achizitorului, anterior finalizării acestora.
12.5. - Prevederile clauzelor 12.1-12.4 nu îl vor absolvi pe
furnizor de obligaţia asumării garanţiilor sau altor
obligaţii prevăzute în contract.
13. Începere, finalizare, întârzieri,
sistare
13.1. Furnizorul are obligaţia de a
începe prestarea serviciilor în termenul convenit prin contract.
13.2.
(1) Serviciile
prestate în baza contractului sau dacă este cazul, în oricare fază a
acestora prevăzută a fi terminată în perioada stabilită
prin contract, trebuie finalizate în termenul convenit de părţi,
termen care se calculează de la data începerii prestării serviciilor.
(2) În
cazul în care:
i)
orice motive de întârziere, ce nu se datorează Furnizorului; sau
ii)
alte circumstanţe neobişnuite, susceptibile de a surveni altfel decât
prin încălcarea contractului de către Furnizor,
îndreptăţesc
Furnizorul de a solicita prelungirea
perioadei de prestare a contractului de furnizare, atunci părţile vor
revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.
13.3.-
Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului Furnizorul nu respectă graficul de prestare, acesta are
obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, Achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate
prin contract se face cu acordul părţilor, prin act adiţional.
13.4.- În
afara cazului în care Achizitorul
este de acord cu o prelungire a termenului de execuţie, orice întârziere
în îndeplinirea contractului dă dreptul Achizitorului de a solicita penalităţi Furnizorului.
14.Ajustarea preţului contractului
14.1.-
Pentru serviciile prestate, plăţile datorate de Achizitor Furnizorului
sunt cele declarate în oferta financiară, anexă la contract, şi
nu pot fi modificate pe toată durata de valabilitate a contractului.
15. Organizare şi marcare a rezultatelor serviciului
15.1
(1) Furnizorul are obligaţia de a asigura materialele
suport ale derulării serviciului pentru
ca acestea să facă faţă, fără limitare, la verificarea/inspectarea/probarea
prestării în aşa fel încât să ajungă în bună stare la achizitor.
(2) În cazul organizării volumelor în cutii/bibliorafturi/etc,
furnizorul va lua în considerare, numerotarea şi centralizarea acestora pe
volume.
15.3 - Toate materialele de organizare a documentelor produse
în cadrul serviciului, precum şi toate materialele necesare
protecţiei volumelor (folii de protecţie, cutii de stocare,
bibliorafturi, etc.) rămân în proprietatea achizitorului.
16. Servicii
16.1 - Pe lângă prestarea efectivă a serviciului,
furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile accesorii acestuia,
fără a modifica preţul contractului.
16.2.- Furnizorul are obligaţia de a presta serviciile mentionate
la Art.16.1 in conditiile mentionate in contract si in caietul de sarcini fara
a obliga institutia achizitoare in afara limitelor ce rezulta din prezentul
contract.
17. Rezultatele furnizării serviciilor
17.1 - Furnizorul are obligaţia de a garanta că serviciile
furnizate prin contract sunt realizate cu profesionalism şi în conformitate cu oferta (propunerea sa
tehnică şi financiară) depusă. De asemenea,
furnizorul are obligaţia de a garanta că toate rezultatele furnizate la
finalul prestării serviciului vor avea parametrii solicitaţi, conform
ofertei.
17.2 - Achizitorul are dreptul de a notifica imediat
furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în
conformitate cu aceste livrabile.
17.4 - La primirea unei astfel de notificări,
furnizorul are obligaţia de a remedia problemele, în termen de 5 zile,
fara costuri suplimentare pentru achizitor.
17.5 - Dacă furnizorul, după ce a fost
înştiinţat, nu reuşeşte să remedieze problema în
perioada convenită, achizitorul are dreptul de a lua măsuri de
remediere pe riscul şi pe cheltuiala furnizorului şi fără a
aduce niciun prejudiciu oricăror alte drepturi pe care achizitorul le
poate avea faţă de furnizor prin contract.
18.Amendamente
18.1.-
Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului,
de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional semnat
de ambele părţi.
19.Cesiunea
19.1.- Furnizorul are obligaţia de a nu
transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract,
fără să obţină, în prealabil, acordul scris al
achizitorului.
19.2.- Cesiunea nu
va exonera Furnizorul de nici o
responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate
prin contract.
20.Forţa majoră
20.1.-
Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
20.2.-
Forţa majoră exonerează părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată
perioada în care aceasta acţionează.
20.3.-
Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a
forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se
cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
20.4.-
Partea contractantă care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod
complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau
la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
20.5- Dacă
forţa majoră acţionează sau se estimează ca va
acţiona o perioadă mai mare de 10 zile, fiecare parte va avea dreptul
să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a
prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să
poată pretindă celeilalte daune-interese.
21.
Încetarea contractului
21.1. Prezentul
contract încetează în următoarele cazuri:
a.
prin acordul părţilor;
b.
la expirarea perioadei pentru care a
fost încheiat;
f.
prin denunţare unilaterală de
către Achizitor a prezentului contract, în cel mult 30 de zile de la
apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data
încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor
contractuale astfel încât îndeplinirea contractului ar fi imposibilă sau
în cazul rezilierii din orice motiv de către AM POSDRU/ OI POSDRU a
contractelor de finanţare a proiectului. În acest caz Furnizorul are
dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din
contract îndeplinit până la data denunţării unilaterale a
contractului.
21.2. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor
prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel
puţin 5 zile înainte de data la care încetarea urmează
să-şi producă efectele.
21.3. Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra
obligaţiilor deja scadente între părţile contractante.
21.4. Prevederile articolului
21 nu înlătură răspunderea părţii care în mod culpabil
a cauzat încetarea contractului.
22. Rezilierea contractului
22.1 – Nexecutarea sau executarea în mod
necorespunzător a obligaţiilor contractuale de către una din
părţi conduce la rezilierea de drept a contractului şi cu
posibilitatea de a se pretinde daune-interese, în măsura în care la
notificarea adresată de partea lezată, partea în culpă nu depune
digilenţele necesare pentru executarea în mod corespunzător a
obligaţiilor ce îi revin potrivit prezentului contract în termen de 5 zile
de la primirea notificării.
22.2 În cazul în care, pe durata
prestării contractului, Furnizorul îşi pierde calitatea de operator
economic conform legii, prezentul contract se reziliează de drept
fără notificare şi fără îndeplinirea vreunei alte
formalităţi. În acest caz, Furnizorul are dreptul de a
pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract
îndeplinită până la data retragerii calităţii de operator
economic.
22.3. Achizitorul
îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul, printr-o
notificare scrisă adresată furnizorului, fără nici o
compensaţie, dacă acesta din urmă dă faliment, cu
condiţia ca această denunţare să nu prejudicieze sau
să afecteze dreptul la acţiune sau despăgubire pentru furnizor. În acest caz, furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata
corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la
data denunţării unilaterale a contractului.
23.Soluţionarea litigiilor
23.1.- Achizitorul şi Furnizorul vor depune toate eforturile
pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în
legătură cu îndeplinirea contractului.
23.2.- Dacă,
după 15 zile de la începerea acestor tratative, Achizitorul şi Furnizorul
nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă
contractuală, aceasta va fi soluţionata de către instanţele
judecătoreşti competente de la sediul Achizitorului.
24.Limba care guvernează contractual
24.1.- Limba care
guvernează contractul este limba română.
25.Comunicări
25.1.
(1)Orice comunicare
dintre părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract,
trebuie să fie transmisă în scris.
(2)Orice document scris
trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul
primirii.
25.2.- Comunicările
între părţi se pot face şi prin telefon, fax sau e-mail, cu
condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
26.Legea aplicabilă contractului
26.1.- Contractul va fi
interpretat conform legilor din România.
Părţile au înţeles să încheie astăzi, 06.04.2011 ,
la Miercurea Ciuc prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru
fiecare parte.
ACHIZITOR, FURNIZOR,
AGENTIA JUDETEANA PENTRU OCUPAREA
FORTEI DE MUNCA HARGHITA
DIRECTOR EXECUTIV,
PĂNESCU TIBERIU
VIZAT,
CONSILIER JURIDIC
MOLDOVAN MIHAELA