CAPITOLUL IV – CLAUZE CONTRACTUALE

 

CONTRACT DE SERVICII

nr. ____________ data _________________

 

1.Preambul

În temeiul OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, s-a încheiat prezentul contract de prestare de servicii, între:

 

Autoritatea contractantă AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ HARGHITA cu sediul în Mun. Miercurea Ciuc ,B-dul Frăției , nr.2 tel. 0266313423, fax 0266313423, Cod fiscal 11344042 , cont nr. RO70TREZ35129800456XXXXX, deschis la Trezoreria Mun. Miercurea Ciuc, reprezentată prin PĂNESCU TIBERIU, în calitate de ACHIZITOR,

şi

_________________________, înscrisă în Registrul Asociațiilor și fundațiilor cu sediul în______________________, telefon/fax ______________ , codul fiscal _____________, cont Banca _________________________________________ , reprezentata prin ______________________ având funcţia de ______________________ ,  în calitate de FURNIZOR, a intervenit prezentul contract.

 

 2.Definiţii

2.1 - În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:

a.  contract –prezentul contract şi toate anexele sale;

b.  achizitor şi furnizor - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;

c.  preţul contractului - preţul plătibil furnizorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;

d.  produse - echipamentele, maşinile, utilajele, orice alte bunuri, cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract, pe care furnizorul se obligă, prin contract, să le furnizeze achizitorului;

e. servicii - activităţile a căror prestare face obiectul contractului şi orice alte asemenea obligaţii care revin furnizorului prin contract;

e.  origine - locul unde produsele au fost realizate, fabricate. Produsele sunt fabricate atunci când prin procesul de fabricare, prelucrare sau asamblare majoră şi esenţială a componentelor rezultă un produs nou, recunoscut comercial, care este diferit, prin caracteristicile sale de bază, prin scop sau prin utilitate, de componentele sale. Originea produselor şi serviciilor poate fi distinctă de naţionalitatea furnizorului;

f.   destinaţie finală - locul unde furnizorul are obligaţia de a furniza serviciile;

g.  termenii comerciali de livrare vor fi interpretaţi conform INCOTERMS 2000 – Camera Internaţională de Comerţ (CIC);

h.  forţa majoră - reprezintă o împrejurare de origine externă, cu caracter extraordinar, absolut imprevizibilă şi inevitabilă, care se află în afara controlului oricărei părţi, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;

i.    zi - zi calendaristică; an - 365 de zile.

 

3.Interpretare

3.1.- În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.

3.2.- Termenul "zi" ori "zile" sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă nu se specifică în mod diferit.

 

4.Obiectul principal al contractului

4.1- Furnizorul se obligă să presteze Serviciul de asigurarea a serviciilor de catering – instruiri cu utilizatorii CPV – 55520000 - 4 in cadrul Proiectului “Prelucrare informatică a subvenţiilor angajatorilor (PISA)”, cu numărul de identificare POSDRU/42/4.1/G/19332, conform caietului de sarcini şi propunerii tehnice, anexă la contract, în conformitate cu dispoziţiile legale

                  

4.2- Achizitorul se obligă să plătească preţul convenit în prezentul contract pentru serviciile prestate de Furnizor, mentionate in anexa la prezentul contract.

 

5.Preţul contractului si modalitati de plata

5.1.- Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, respectiv preţul serviciilor de mobilizare/lobby  pentru agenţii economici – cod CPV 98300000-6 prestate, plătibil furnizorului de către achizitor, este de _______ lei, din care pretul fara TVA conform ofertei este de ______ lei, iar  T.V.A. este  ______ lei.

5.3.- Plata se va realiza în contul Furnizorului nr. _______________________________  deschis la Banca Transilvania Miercurea Ciuc , în termen de 30 zile de la data finalizării prestării serviciilor, pe baza facturii emise de furnizor.

Mi6.Durata contractului2

6.1. Durata prezentului contract este de cel mult 45 zile, adică de la 01.06.2011 pana la 30.06.2011.

6.2. Prezentul contract intră în vigoare la data de 01.06.2011

 

7.Documentele contractului

7.1.- Documentele contractului sunt:

a)  Acte adiţionale, in cazul incheierii acestora de catre partile contractente;

b)  Propunerea tehnică şi propunerea financiară;

c)  Caietul de sarcini.

 

8. Obligaţiile principale ale Furnizorului

8.1.- Furnizorul se obligă să:

Furnizorul se obligă să sa presteze serviciile la standardele şi/sau performanţele prezentate în propunerea tehnica, anexa la contract.

8.2- Furnizorul se obligă să presteze serviciile în conformitate cu graficul de prestare prezentat în propunerea tehnica.

8.3 - Furnizorul se obligă să despăgubească achizitorul împotriva oricăror:

i)   reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legatură cu serviciile achiziţionate, şi

ii)   daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini întocmit de către achizitor.

8.4 Serviciile se vor presta  în locatiile indicate de achizitor/beneficiar, potrivit documentatiei pentru ofertanti, toate costurile aferente prestării serviciului fiind suportate de furnizor.

8.6. Furnizorul asigura prestarea serviciilor, pe durata contractului prevazuta la Art.6.1.

8.7. Furnizorul va transmite achizitorului documentele care sunt rezultatul şi dovada prestării serviciilor contractate.

8.8. Furnizorul se obliga sa păstreze confidenţialitatea informaţiilor transmise de către Achizitor.

8.9. Certificarea de către achizitor a faptului că serviciile au fost prestate se face după recepţia rezultatelor şi documentelor finale produse în cadrul serviciului, prin semnarea de primire şi certificarea de către reprezentantul autorizat al acestuia, pe documentele emise de către furnizor.

 

9.Obligaţiile principale ale achizitorului

9.1.- Achizitorul se obliga sa receptioneze, serviciile prestate în termenul convenit.

9.2.- Achizitorul se obligă să plătească preţul către Furnizor conform art. 5 din contract.

9.3.-  Achizitorul se obligă să pună la dispoziţia prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care le deţine şi pe care furnizorul le-a solicitat ca precondiţii în propunerea tehnică şi pe care le consideră necesare îndeplinirii contractului.

10. Penalităţi pentru întârziere

10.1.- În cazul în care Furnizorul, din culpa sa exclusivă nu reuşeşte să îşi execute obligaţiile asumate în contract sau le execută în mod necorespunzator, achizitorul va deduce din preţul contractului ca penalităţi 0,1% pe zi din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere.

10.2.- În cazul în care achizitorul, din culpa sa, nu onorează facturile în termen de 45 de zile de la expirarea perioadei convenite, atunci acesta va fi obligat la plata unei penalităţi de 0,1% pe zi din valoarea plăţii neefectuate pentru fiecare zi de întârziere.

 

11. Alte responsabilităţi ale Furnizorului

11.1.

(1)Furnizorul are obligaţia de a executa serviciile prevăzute în contract, cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu oferta (propunerea sa tehnică şi financiară) depusă.

(2)Furnizorul se obligă să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru contract în măsura, în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în oferta depusă, în vederea indeplinirii obligaţiilor contractuale.

11.2.- Furnizorul este pe deplin responsabil pentru execuţia contractului de servicii, în conformitate cu termenul de prestare convenit. Totodată, este răspunzător atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata contractului.

11.3.- Furnizorul se obligă:

a.  să nu încheie alte contracte similare şi să nu accepte reprezentarea altor operatori în vederea promovării acestora;

b.  să nu desfăşoare alte activităţi decât cele stipulate în prezentul contract în numele achizitorului sau pentru acesta;

c.  să promoveze proiectul PISA, modalitatea de finanţare prin POSDRU, obiectivele şi rezultatele acestuia, în scopul utilizării acestei aplicaţii de către angajatorii, beneficiari sau potenţiali beneficiari ai subvenţiilor

d.  să nu dezvăluie informaţii confidenţiale privind activitatea sau rezultatele activităţii achizitorului, către terţe persoană fizică sau juridică. Prin sintagma „informaţii confidenţiale” se înţelege orice informaţie de natură tehnică, care rezidă din construcţia şi realizarea platformei informatice şi care nu a fost făcută publică de către achizitor

e.  să furnizeze achizitorului materialele ce au fost create în cadrul serviciilor în versiune originală, acestea urmând a însoţi raportul tehnic al derulării serviciului şi cel financiar

 

12. Recepţie, inspecţii şi verificări

12.1.- Achizitorul are dreptul de a verifica şi/sau testa modul de prestare a serviciului, pentru a stabili conformitatea lor cu legislaţia în vigoare si cu prevederile din propunerea tehnică şi din caietul de sarcini.

12.2 - Dacă vreunul din serviciile inspectate sau testate nu corespunde cu prevederile din propunerea tehnică şi din caietul de sarcini, achizitorul are dreptul să îl respingă, iar furnizorul fără a modifica preţul contractului are obligaţia :

a) de a presta serviciile refuzate la calitatea solicitată; sau

b) de a face toate modificările necesare pentru ca serviciul prestat să corespundă prevederilor din propunerea tehnică şi din caietul de sarcini.

12.3.- Verificările vor fi efectuate de către persoanele împuternicite de Achizitor în acest sens, în conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul va notifica, în scris, prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.

12.4- Dreptul achizitorului de a verifica şi/sau testa modul de prestare a serviciilor şi, dacă este necesar, de a le respinge nu va fi limitat sau amânat datorită faptului că acestea au fost inspectate şi testate de furnizor, cu sau fără participarea unui reprezentant al achizitorului, anterior finalizării acestora.

12.5. - Prevederile clauzelor 12.1-12.4 nu îl vor absolvi pe furnizor de obligaţia asumării garanţiilor sau altor obligaţii prevăzute în contract.

 

 13. Începere, finalizare, întârzieri, sistare

13.1. Furnizorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în termenul convenit prin contract.

13.2.

(1) Serviciile prestate în baza contractului sau dacă este cazul, în oricare fază a acestora prevăzută a fi terminată în perioada stabilită prin contract, trebuie finalizate în termenul convenit de părţi, termen care se calculează de la data începerii prestării serviciilor.

(2) În cazul în care:

i) orice motive de întârziere, ce nu se datorează Furnizorului; sau

ii) alte circumstanţe neobişnuite, susceptibile de a surveni altfel decât prin încălcarea contractului de către Furnizor,

îndreptăţesc Furnizorul de a solicita prelungirea perioadei de prestare a contractului de furnizare, atunci părţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.

13.3.- Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului Furnizorul nu respectă graficul de prestare, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, Achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate prin contract se face cu acordul părţilor, prin act adiţional.

13.4.- În afara cazului în care Achizitorul este de acord cu o prelungire a termenului de execuţie, orice întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul Achizitorului de a solicita penalităţi Furnizorului.

  

14.Ajustarea preţului contractului

14.1.- Pentru serviciile prestate, plăţile datorate de Achizitor Furnizorului sunt cele declarate în oferta financiară, anexă la contract, şi nu pot fi modificate pe toată durata de valabilitate a contractului.

 

15. Organizare şi marcare a rezultatelor serviciului

15.1

(1) Furnizorul are obligaţia de a asigura materialele suport ale  derulării serviciului pentru ca acestea să facă faţă, fără limitare, la verificarea/inspectarea/probarea prestării în aşa fel încât să ajungă în bună stare la achizitor.

(2) În cazul organizării volumelor în cutii/bibliorafturi/etc, furnizorul va lua în considerare, numerotarea şi centralizarea acestora pe volume.

15.3 - Toate materialele de organizare a documentelor produse în cadrul serviciului, precum şi toate materialele necesare protecţiei volumelor (folii de protecţie, cutii de stocare, bibliorafturi, etc.) rămân în proprietatea achizitorului.

 

16. Servicii

16.1 - Pe lângă prestarea efectivă a serviciului, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile accesorii acestuia, fără a modifica preţul contractului.

16.2.- Furnizorul are obligaţia de a presta serviciile mentionate la Art.16.1 in conditiile mentionate in contract si in caietul de sarcini fara a obliga institutia achizitoare in afara limitelor ce rezulta din prezentul contract.

 

17. Rezultatele furnizării serviciilor

17.1 - Furnizorul are obligaţia de a garanta că serviciile furnizate prin contract sunt realizate cu profesionalism şi în conformitate cu oferta (propunerea sa tehnică şi financiară) depusă. De asemenea, furnizorul are obligaţia de a garanta că toate rezultatele furnizate la finalul prestării serviciului vor avea parametrii solicitaţi, conform ofertei.

17.2 - Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu aceste livrabile.

17.4 - La primirea unei astfel de notificări, furnizorul are obligaţia de a remedia problemele, în termen de 5 zile, fara costuri suplimentare pentru achizitor.

17.5 - Dacă furnizorul, după ce a fost înştiinţat, nu reuşeşte să remedieze problema în perioada convenită, achizitorul are dreptul de a lua măsuri de remediere pe riscul şi pe cheltuiala furnizorului şi fără a aduce niciun prejudiciu oricăror alte drepturi pe care achizitorul le poate avea faţă de furnizor prin contract.

 

18.Amendamente

18.1.- Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional semnat de ambele părţi.

 

19.Cesiunea

19.1.- Furnizorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract, fără să obţină, în prealabil, acordul scris al achizitorului.

19.2.- Cesiunea nu va exonera Furnizorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.

 

20.Forţa majoră

20.1.- Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

20.2.- Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

20.3.- Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

20.4.- Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

20.5- Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează ca va acţiona o perioadă mai mare de 10 zile, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretindă celeilalte daune-interese.

 

21. Încetarea contractului

21.1. Prezentul contract încetează în următoarele cazuri:

a.      prin acordul părţilor;

b.      la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;

c.      în cazul;

d.      Prezentul contract încetează de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecătoreşti, în cazul în care una dintre părţi:

-        nu îşi execută una dintre obligaţiile esenţiale enumerate în prezentul contract;

-        este declarată în stare de incapacitate de plăţi sau a fost declanşată procedura dizolvării, lichidării, falimentului, retragerii autorizaţiei de funcţionare a Furnizorului (faliment) înainte de începerea executării prezentului contract;

-        cesionează drepturile şi obligaţiile sale prevăzute de prezentul contract fără acordul celeilalte părţi;

-        îşi încalcă vreuna dintre obligaţiile sale, după ce a fost avertizată, printr-o notificare scrisă, de către cealaltă parte, că o nouă nerespectare a acestora va duce la rezoluţiunea/rezilierea prezentului contract.

-        în termen de 5 zile de la data primirii notificării prin care i s-a adus la cunoştinţă că nu şi-a executat ori îşi execută în mod necorespunzător oricare dintre obligaţiile ce-i revin.

e.      prin imposibilitate de executare, în condiţiile art. 19.

f.        prin denunţare unilaterală de către Achizitor a prezentului contract, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale astfel încât îndeplinirea contractului ar fi imposibilă sau în cazul rezilierii din orice motiv de către AM POSDRU/ OI POSDRU a contractelor de finanţare a proiectului. În acest caz Furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinit până la data denunţării unilaterale a contractului.

g.      prin reziliere în condiţiile prevăzute.

21.2. Partea care invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin 5 zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele.

21.3. Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţile contractante.
21.4. Prevederile articolului 21 nu înlătură răspunderea părţii care în mod culpabil a cauzat încetarea contractului.

 

22. Rezilierea contractului

22.1 – Nexecutarea sau executarea în mod necorespunzător a obligaţiilor contractuale de către una din părţi conduce la rezilierea de drept a contractului şi cu posibilitatea de a se pretinde daune-interese, în măsura în care la notificarea adresată de partea lezată, partea în culpă nu depune digilenţele necesare pentru executarea în mod corespunzător a obligaţiilor ce îi revin potrivit prezentului contract în termen de 5 zile de la primirea notificării.

22.2 În cazul în care, pe durata prestării contractului, Furnizorul îşi pierde calitatea de operator economic conform legii, prezentul contract se reziliează de drept fără notificare şi fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi. În acest caz, Furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data retragerii calităţii de operator economic.

22.3. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral contractul, printr-o notificare scrisă adresată furnizorului, fără nici o compensaţie, dacă acesta din urmă dă faliment, cu condiţia ca această denunţare să nu prejudicieze sau să afecteze dreptul la acţiune sau despăgubire pentru furnizor. În acest caz, furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.

 

23.Soluţionarea litigiilor

23.1.- Achizitorul şi Furnizorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.

23.2.- Dacă, după 15 zile de la începerea acestor tratative, Achizitorul şi Furnizorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, aceasta va fi soluţionata de către instanţele judecătoreşti competente de la sediul Achizitorului.

 

24.Limba care guvernează contractual

24.1.- Limba care guvernează contractul este limba română.

 

25.Comunicări

25.1.

(1)Orice comunicare dintre părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.

(2)Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

25.2.- Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.

 

26.Legea aplicabilă contractului

26.1.- Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

Părţile au înţeles să încheie astăzi, 06.04.2011 , la Miercurea Ciuc prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

 

 

ACHIZITOR,                                                                           FURNIZOR,

 

AGENTIA JUDETEANA PENTRU OCUPAREA                 

FORTEI DE MUNCA HARGHITA                                          

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,                                                      

 

PĂNESCU TIBERIU                                                             

 

 

 

 

 

 

VIZAT,

CONSILIER JURIDIC

 

 

MOLDOVAN MIHAELA